MADDE
– 1 TARAFLAR
1.1.SATICI
https://www.silvermom.com.tr uzantılı internet
sitesi (“Site”) üzerinde münhasır hak sahibi, merkezi Şehremini
Mahallesi Günaydın sokak no.72/8 Fatih İstanbul adresinde bulunan 0769131374500001 Mersis
numaralı Silvermom Gümüş
Takı Ticaret Limited Şirketi dir. (Bundan
sonra “Satıcı” olarak anılacaktır).
Unvan: Silvermom Gümüş Takı Ticaret
Limited Şirketi Adres: Şehremini
Mahallesi Günaydın sokak no.72/8 Fatih İstanbul
Telefon:
0 533 671 11 83
E-mail: info@silvermom.com.tr
1.2.ALICI
Aşağıda
bilgileri yer alan, Site’yi ziyaret ederek, Site üzerinden elektronik ortamda
ve bedeli mukabilinde alışveriş yapan gerçek veya tüzel kişidir (Bundan sonra
“Alıcı” veya “Tüketici” olarak anılacaktır).
{0}
MADDE –
2 SÖZLEŞMENİN KONUSU
İşbu
sözleşmenin konusu, Satıcı’nın, Alıcı’ya (Tüketici’ye) satışını yaptığı, aşağıda
nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili
olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, ilgili yönetmelik ve
ilgili diğer yasal hükümler uyarınca tarafların hak ve yükümlülüklerinin
belirlenmesidir.
MADDE –
3 SÖZLEŞMENİN KONUSU ÜRÜN BİLGİLERİ VE ÖDEME ŞEKLİ
Malın
/ Ürünün / Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi adedi, satış bedeli, ödeme
şekli, Aşağıda belirtildiği gibidir.
{1}
MADDE –
4 SÖZLEŞME’NİN
KURULMASI
4.1.
Alıcı, Mesafeli Satış Sözleşmesi hakkında doğru ve eksiksiz olarak bilgilendiğini, ön bilgileri
elektronik ortamda teyit ettiğini ve Sözleşme hükümlerini kabul ederek Mesafeli
Satış Sözleşmesi’ne taraf olduğunu ve herhangi bir itirazı olmadığını gayrikabili
rücu olarak kabul, beyan ve taahhüt eder. Ayrıca, Alıcı Sözleşme’yi
okuduğunu, anladığını, haklarının ve yükümlülüklerinin bilincinde olduğunu
kabul eder.
4.2.
Satıcı ve Alıcı, sözleşme ile kararlaştırılan edimler arasında hiçbir oransızlık
bulunmadığını ve karşılıklı edimlerin işin niteliğine uygun olduğunu, sözleşme
konusuna giren işlemler kapsamında herhangi bir tecrübesizliklerinin bulunmadığını
kabul ederler.
4.3.
Alıcı, Sözleşme kapsamında yer alan işlemlerin kendi menfaatine uygun olduğu
konusunda tam bir kanaate vardığını ve tüm şartlara kendi özgür iradesi ile hiçbir
güçlük veya sıkıntı içinde olmadan, düşünerek, isteyerek ve bilerek uyacağını kabul
eder.
4.4.
Satıcı ve Alıcı, Sözleşmenin hükümlerinin haksız şart sayılabilecek bir özellik
taşımadığını,
menfaatler dengesi bakımından bir haksızlık olmadığını kabul eder.
4.5.
İşbu Sözleşme, ekleri ve http://www.silvermom.com.tr üzerinden
yapılan işlemler kapsamında tedarik edilen bilgiler ve elektronik vasıtalarla
onaylanan konular Kampanyalı Satışlara İlişkin Uygulama Usul ve Esasları Hakkında
Yönetmelik’in 6. Maddesi’nin gerekliliklerine karşılık gelmektedir.
4.6.
İşbu sözleşme hükümleri tüketici sözleşmelerindeki haksız şartlar hakkında yönetmelik
hükümleri uyarınca herhangi bir haksız şart içermemektedir. Hükümler
dürüstlük ve iyiniyet kuralına aykırılık teşkil etmemekte
olup tüketicinin korunmasına ilişkin mevzuatlara uygun olarak hazırlanmıştır.
4.7.
İşbu sözleşme hükümleri 6098 sayılı Borçlar Kanunu hükümleri de dikkate alınarak
hazırlanmıştır. Borçlar Kanunu’nun 21. Maddesi’nde öngörülen bağlayıcılık
ve içerik denetimi Alıcı tarafından yapılmıştır. İşbu sözleşme hükümlerinden hiçbiri
işbu Sözleşme’nin niteliğine ve işin özelliğine yabancı (şaşırtıcı şartlar)
nitelik taşımaz. İşbu sözleşme hükümleri açık ve anlaşılır bir şekilde
yazılmış olup birden çok anlamı ifade etmemektedir.
MADDE –
5 GENEL HÜKÜMLER
5.1.
Alıcı, Madde 3’te belirtilen sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı
ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu
ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
5.2.
Sözleşme konusu ürün, yasal 30 günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için Alıcı’nın yerleşim
yerinin uzaklığına bağlı olarak ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde Alıcı veya
gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir.
5.3.
Sözleşme konusu ürün, Alıcı’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise,
teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu
tutulamaz.
5.4.
Satıcı, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen
niteliklere uygun olarak teslim edilmesinden sorumludur. Haklı bir sebebe
dayanmak şartıyla Satıcı, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan,
Alıcı’ya eşit kalite ve fiyatta mal veya hizmet tedarik edebilir.
5.5.
Sözleşme konusu ürünün teslimatı için işbu sözleşmenin elektronik ortamda teyit
edilmesi ve sözleşme konusu siparişin bedelinin ödenmesi şarttır. Herhangi bir
nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı ürün
teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
5.6.
Satıcı mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi
gibi olağanüstü durumlar nedeniyle sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim
edemez ise, durumu Satıcı’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde Satıcı siparişin iptal
edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya
teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi
haklarından birini kullanabilir.
5.7.
Satıcı’nın siparişi
iptal etmesi halinde ödediği tutar 10 gün içinde kendisine iade edilir.
5.8.Satıcı’nın
iş bu sözleşmedeki ödeme yükümünün herhangi bir şekilde gerçekleşmemesi halinde
Satıcı, tahsil edilemediği ürün bedelini, ürünün teslim günündeki fiyatı üzerinden
ve sözleşmede öngörülen faiz oranları üzerinden işletilecek faizi ile birlikte
tahsili amacıyla icra takibi başlatılabilir, alacak davası açılabilir ve diğer
hukuki yollara başvurabilir.
MADDE
– 6 CAYMA HAKKI, İADE VE GARANTİ KOŞULLARI
6502
sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun ilgili hükümleri uyarınca;
6.1.Tüketici;
mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, malı teslim aldığı tarihten
itibaren ondört gün
içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden
cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde Satıcı veya
sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir.Satıcı’ya işbu Sözleşme’nin 1.1.
maddesindeki iletişim adreslerinden ulaşabilir.
6.2.
Taraflarca aksi kararlaştırılmadığı takdirde, Tüketici’nin istekleri veya açıkça
Tüketici’nin kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibari ile
geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son
kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmelerde Tüketici’nin
cayma hakkı yoktur.
6.3.Tüketici’nin
cayma hakkını kullanması halinde Satıcı veya sağlayıcı, cayma bildiriminin
kendisine ulaştığı tarihten itibaren en geç on gün içerisinde almış olduğu
toplam bedeli ve Tüketici’yi borç altına sokan her türlü belgeyi Tüketici’ye hiçbir
masraf yüklemeksizin iade etmek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlüdür.
6.4.
Teslim alınmış olan malın değerinin azalması veya iadeyi imkansız kılan
bir nedenin varlığı cayma hakkının kullanılmasına engel değildir. Ancak değer
azalması veya iadenin imkansızlaşmasıTüketici’nin kusurundan kaynaklanıyorsa Satıcı’ya
malın değerini
ya da değerindeki azalmayı tazmin etmesi gerekir. Malın mutat kullanımı sebebiyle
meydana gelen değişiklik ve bozulmalar değer azalması sayılmaz.
6.5.
Tüketici, kargoyu teslim alırken koli içini kontrol etmelidir. Ürünlerde hasar
veya eksik varsa kargo personelinden tutanak tutmasını istemelidir. Teslimi yapılmış
bir sipariş için kargo personelinin tüm sorumluluğunu yerine getirmiş olması gerekmektedir.
6.6.
Tüketici tarafından teslim alınan siparişte yanlış eksik veya kusurlu bir ürün
olması halinde Tüketici değişim ve iade hakkını kullanabilir. TTK gereğince gıda
maddeleri, içecekler ve diğer günlük tüketim maddeleri için cayma hakkı bulunmamaktadır.
Tüketicinin siparişi ile ilgili memnuniyetsizliği olduğu takdirde sipariş numarasını
belirterek Satıcı’ya info@silvermom.com.tr e-posta
adresinden ulaşabilir.
6.7.
Tüketici, almış olduğu ürün ambalajını açmadan, tahrip etmeden, ürünü kullanmadan
ve daha sonra tekrar satışına engel olmayacak şekilde teslim tarihinden
itibaren yedi (7) günlük süre içerisinde teslim aldığı şekli ile iade
edebilir. Ürün iade işlemlerinde kargo bedelinin iadesi yapılmaz. Sipariş edilen
ürün hatası Tüketici kullanımından oluşmuşsa veya 7 günlük süre içerisinde ürün
kullanılmışsa ürünün
iade ve değişimi yapılmaz. Ürün iadesi ve değiştirme şartları olarak, 4077 sayılı
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği uygulamalar esastır.
6.8.
Soğuk zincirde saklanması ve sevk edilmesi gereken ürünlerde iade kabul
edilmez.
MADDE
– 7 TESLİMAT BİLGİLERİ
7.1.
Tüketici siparişleri, Satıcı tarafından banka onayı alındıktan sonra 2 iş günü (Pazartesi-Cuma)
içerisinde kargoya teslim edilir. Teslimat adresinin İstanbul’a uzaklığına göre
de kargo şirketi 1-3 gün içerisinde siparişTüketici’ye ulaşacaktır.
7.2.
Satıcı tarafından kaynaklanan bir aksilik olması halinde ise Tüketici’ye üyelik
bilgilerinizden yola çıkılarak haber verilecektir. Bu yüzden Tüketici’nin üyelik
bilgilerini eksiksiz ve doğru olması önemlidir.
7.3.
Bayram ve tatil günlerinde teslimat yapılmamaktadır.
7.4.
Tüketici’nin satın adlığı ürünler Satıcı tarafından bir teyit e-postası ile Tüketici’ye
bildirilecektir. Tüketici’nin seçtiği ürünlerden herhangi birinin stokta mevcut
olmaması durumunda bir e-posta ile ürünün ilk stoklara gireceği tarih Tüketici’ye
bildirilecektir.
MADDE –
8 MÜCBİR SEBEP
8.1.
Satıcı, kendi kontrolünde olmayan, tabii afetler, yangın, patlamalar, iç savaşlar,
savaşlar, ayaklanmalar, halk hareketleri, seferberlik ilanı, grev, lokavt ve
salgın hastalıklar gibi sebeplerden (birlikte kısaca “Mücbir Sebep”)
kaynaklanan ve doğrudan akdi yükümlülüklerini yerine getirmesini imkânsız hale
getiren ve/veya Satıcı’nın, Sözleşme kapsamındaki faaliyetlerini engelleyen söz
konusu sebeplerin devamı süresince, Sözleşme çerçevesindeki yükümlülüklerini
ifa edememekten veya ifada gecikmeden dolayı sorumlu değildir.
8.2.
Satıcı, Mücbir Sebep’in gerçekleşmesi veya teslimatı engelleyen hava
muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü durumlar nedeni ile Sözleşme
konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu Alıcı’ya bildirmekle yükümlüdür.
Bu halde, Alıcı, siparişin
iptal edilmesini, Sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini
ve/veya teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar
ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. Alıcı’nın siparişi iptal etmesi
halinde ödediği tutar on (10) gün içinde ödemeyi gerçekleştirdiği kredi kartına
veya ödeme havale yoluyla yapıldı ise havalenin yapıldığı banka hesabına ödenecektir.
MADDE
– 9 YETKİLİ MAHKEME VE İLETİŞİM ADRESLERİ
9.1.
İşbu Sözleşmeden dolayı her türlü şikayet ve itirazlar, ilgili Bakanlıkça her yıl
Aralık ayında belirlenen parasal sınırlara göre Alıcı’nın veya Satıcı’nın
ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne veya Tüketici
Mahkemesi’ne yapılabilecektir.
9.2.
Alıcı, Site’ye
üye olurken beyan etmiş olduğu e-posta adresinin Satıcı tarafından yapılacak
her türlü bildirim için geçerli tebligat adresi sayılacağını, belirtilen
e-posta adresine yapılacak her türlü bildirimin kanunen geçerli tebligatın bütün
hukuki sonuçlarını doğuracağını, bu e-posta adresinin kullanımı ile ilgili her
türlü yetkinin kendisine ait olduğunu, ilgili e-posta adresinin üçüncü kişiler
tarafından kullanıldığı şüphesinin varlığı halinde bu durumu ve herhalde
e-posta adresinde meydana gelecek değişiklikleri Satıcı’ya derhal bildirmekle yükümlü
olduğunu, aksi halde Satıcı’ya herhangi bir sorumluluk izafe edilemeyeceğini,
ilgili e-posta adresine gönderilecek ve ilgili e-posta adresinden gelecek her türlü
bildirimin hukuki sonuç doğuracağını bildiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.